مرامنامه

به نام آفریدگار هستی

مرامنامه انجمن سواد رسانه ای ایران 

نام این تشکیلات براساس تصویب هیأت مؤسس و تایید وزارت کشور انجمن سواد رسانه ای ایران است. « انجمن »  دارای تابعیت ایرانی بوده و از تاریخ تأسیس برای مدت نامحدود تشکیل میگردد و اعضای آن اعلام میدارند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پایبندند و مرکز اصلی « انجمن » در تهران واقع است.

هدف « انجمن »   انجام فعالیت های آموزشی، مشاوره ای و تحقیقاتی در زمینه بسط آگاهی های مرتبط با سواد رسانه ای و آموزش سواد اطلاعاتی به کودکان و نوجوانان و همه اقشار ایران، با نگاهی به استانداردهای بین المللی و منطبق با فرهنگ ایران اسلامی است.

باشد که از این رهگذر بتوانیم در مقابل آثار سوء و هدف گیری شدۀ پیام های رسانه ای منحرف، مصونیت ایجاد کنیم و باعث گسترش فرهنگ شهروندی رسانه ای باشیم که در سایۀ آن بتوان یک زندگی پاک و بی دغدغه را رقم زد.

مجموعه اهداف ذکر شده برمبنای مرامنامه انجمن و در چارچوب این اساسنامه و قانون سازمان های مردم نهاد (سمن) است. انجمن سواد رسانه ای ایران تمام توان خود را به کار می گیرد تا با آگاهی بخشی و توانمندی سازی مخاطبین در برابر پیام ها و محتواهای رسانه ای مصونیت ایجاد کند. هدف دیگر انجمن آموزش مهارت های لارم در میان مخاطبین مختلف رسانه ها است تا با بهره گیری خردمندانه از پیام ها و محتواهای رسانه ای که زندگی تمام اقشار جامعه را با خود عجین ساخته مانع لرزش و تخریب ارزش های اصیل عقیدتی و ایرانی شویم.

انجمن سواد رسانه ای ایران به هیچ نهاد؛ ارگان و تشکلی وابسته نیست و از حیث مادی و معنوی به صورت کاملا مستقل اداره می شود. انجمن سواد رسانه ای ایران کلیه خدمات علمی، پژوهشی و مشاوره ای خود را پس از تائید و تصویب هیئت علمی و شورای تصمیم گیری و سیاست گذاری صرفاً از طریق نشریه تخصصی و سایت رسمی خود، اطلاع رسانی می کند. قانون اساسی، قوانین رسمی کشور و قانون مطبوعات و رسانه های دیجیتال مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها قوانینی هستند که خود را موظف به مراعات آن می دانیم.

اعضاء انجمن متعهد می شوند که کلیه حقوق مادی – معنوی مطالب و موضوعات مطروحه در جلسات خصوصی و کارگروه ها را جزو حریم خصوصی انجمن محسوب کرده و در اختیار قرار دادن آنها را به غیر، تخطی از مبانی صریح مرامنامه و شرافت حرفه ای می دانند.

ما نهایت تلاش خود را صرف خواهیم کرد که با رعایت اخلاق چه در ساحت عمومی و چه در حوزه اخلاق رسانه، مورد اعتماد مخاطبان
و همکاران رسانه ای قرار بگیریم.

0